Историята на часовника Casio G-Shock
Любим на ентусиасти на открито, военни и правоприлагащи служители, екстремни спортисти, любители на джаджи и модни тенденции, часовникът G-Shock има дълга и историческа история, която обхваща повече от тридесет години. Когато водещият дизайнер на Casio Kikuo Ibe изпусна часовник, подарен му от баща му, и го видя да се пръска на парчета, той се закле да създаде нечуплив часовник, който може да издържи на големи падания и удари.
През 1981 г. тричленният екип на проекта Tough се заема да превърне визията на Ibe в реалност. Екипът се стреми да разработи часовник, базиран на концепцията „Triple 10“, включително устойчивост на удар, за да издържи на падане от 10 метра, водоустойчивост от 10 бара (100 метра) и 10-годишен живот на батерията. Kikuo Ibe измислил концепцията за „плаващ модул“ въз основа на идея, която му хрумнала, когато видял момиче да играе с топка в парка. Тази иновативна структура окачила модула с няколко точки на контакт и осигурила ефективна защита срещу удар, без необходимост от прекомерен материал за абсорбиране на удари. След преминаване през над 200 прототипа и стриктно тестване, крайният резултат бил G-Shock DW-5000C , пуснат на пазара през април 1983 г. с два модела: черния и червения DW-5000C-1A и черния и златния DW-5000C-1B.
G-Shock ще спечели репутацията на най-здравия часовник в света, включващ защитен калъф и изключително ниво на устойчивост на удар, невиждано досега. Той също така включваше 200-метрова водоустойчивост, 10-годишна батерия и имаше цифровите функции, които остават неразделна част от часовниците G-Shock днес: хронометър, таймер за обратно отброяване, 12/24 часов режим, аларма и светлина. Въпреки че часовникът G-Shock обслужваше неизползвана ниша, първоначалните продажби в Япония бяха бавни и имаше опасения, че ще бъде прекратен. През 1984 г. Casio пусна G-Shock DW-5200, който беше представен в широко гледана американска реклама, като часовникът служеше като заместител на хокейна шайба и се удряше с хокеен стик. DW-5200 се продава добре в Америка, особено сред спортисти като скейтбордисти и сърфисти, а на модела “Hero” се приписва популяризиране и спасяване на марката. DW-5000 в крайна сметка ще еволюира в DW-5600C през 1987 г. и ще продължи да живее като различните „квадрати“5000-5600 модели, които са популярни и днес.
Първата реклама на G-SHOCK
С успеха на линията 5000, Casio не почиваше на лаврите си и продължи да прави иновации, последователно въвеждайки нови модели G-Shock и функции с бързи темпове през годините.
През 1989 г. е пуснат първият аналогов G-Shock AW-500. През 1992 г. се появява първият часовник, оборудван със сензор: DW-6100 с термометър. През 1993 г. беше представен Frogman DW-6300, голям, асиметричен часовник за гмуркане. Frogman беше първият G-Shock, който беше сертифициран по ISO 200-метров часовник за гмуркане и щеше да се превърне в една от най-известните линии в историята на G-Shock, както и фаворит на колекционерите.
G-Shock преживя златен век през 90-те години на миналия век и откри, че марката печели масово приемане и репутация на новатор в модата за улично облекло. Многобройните съвместни издания на G-Shock с ограничени издания с популярни улични и лайфстайл марки ще се окажат изключително популярни и този съвместен подход ще се превърне в традиция.
С успеха на техните часовници от смола, Kikuo Ibe и екип от осем млади инженери на Casio се заеха с нова мисия да създадат метален G-Shock, който може да се носи както за ежедневни, така и за официални поводи. Резултатът беше стартирането на серията MR-G през 1996 г. Аналоговите модели се присъединиха към серията MR-G през 1997 г. и поставиха основата за съвременните часовници G-Shock от висок клас в луксозен стил.
Casio стартира линията Baby-G за жени през 1994 г. с DW-520, по-малък, модерен часовник за жени със същото ниво на удароустойчивост като G-Shock. През 1995 г. беше пуснат първият DW-6900 . 6900 ще се превърне в един от най-популярните и емблематични калъфи като 5600. Първият захранван със слънчева енергия Raysman DW-9300 беше пуснат през 1998 г. и това беше началото на популярната сега функция Tough Solar. През 2000 г. беше въведено радио-синхронизирано калибриране на времето с GW-100, което по-късно се разви и беше известно като Multi-Band 6.
След като видя пика на продажбите през 90-те години на миналия век, G-Shock започна да се фокусира повече върху аналоговите модели през 2010-те и ще види възраждане след представянето на сериите GA-100 и GA-110. G-Shock също продължи да разработва цифрови модели като най-продавания GW-9400 Rangeman с троен сензор. В края на 2010 г. Casio започна да се фокусира силно върху функцията за връзка с Bluetooth смартфон, както и да разшири своите характерни линии като Frogman и Rangeman. По време на 35-ата годишнина, през 2018 г., феноменалният успех на изцяло металния GMW-B5000 даде още един голям тласък на G-Shock.
G-Shock е доставил над 100 милиона бройки по целия свят и остава популярен с пускането на иновативни нови модели и продължаващите промоционални усилия на Casio, включително събития и сътрудничество със спортисти, художници, музиканти и модни дизайнери. Чрез технологични иновации, функционален и модерен дизайн, силен ангажимент към първоначалната си мисия, G-Shock се превърна в една от най-разпознаваемите и надеждни марки в света.
Kikuo Ibe за изобретяването на G-Shock
Kikuo Ibe се появи в американска мрежа за домашно пазаруване през септември 2015 г., за да разкаже историята на G-Shock на английски. Следва неговата история, преписана от това появяване.
„За мен историята на G-Shock е една от мечтите и предизвикателствата. Първата ми мечта беше предизвикателството да създам много здрав часовник… преди години на път за работа изпуснах доста скъп часовник, който ми беше подарък от баща ми. Счупи се на много парчета. Разбира се, този часовник не беше Casio. По онова време се смяташе, че часовникът трябва да се третира внимателно, така че реших да разработя здрав часовник, който няма да се счупи, дори ако бъде изпуснат. Това беше началото на G-Shock. По това време имаше нещо като конкуренция за тънки корпуси в часовникарската индустрия, така че реших да тествам мечтата си на тайно място. Тайното място беше тоалетна в нашата R&D сграда. Взех стандартна метална кутия, намерих някаква гумена защита и я хвърлих от прозореца на втория етаж. Използването на гума, за да направи размера на топка, проработи. Размерът, о, шок! След това Започнах да разработвам удароустойчива структура, състояща се от пет стъпки за защита на двигателя. Като има пет стъпки за абсорбиране на удара и защита на двигателя, общият размер на часовника може да бъде намален драстично. Но в самия двигател някои от електронните части биха се счупили и дори след усилване на някои части, други части ще започнат да се чупят. Тествах всичко, за което се сетих! Не остана камък необърнат. Никога не се отказвай! Дори когато е изправен пред най-големия проблем. Това е моят принцип. И тогава един ден в парка гледах малко момиченце да си играе с топка. Гледах как топката отскача и си представих, че топката съдържа плаващ часовников двигател. Изведнъж решението стана очевидно. Хрумна ми идеята да пусна двигателя на часовника. Най-накрая можем да разработим G-Shock, ударопоглъщаща структура с пет стъпки и плаваща структура на двигателя с точкови контакти. Моята мечта стана реалност през 1983 г.